Sveinung Havik hedret med Kulturprisen 2023

Publisert av Roar Hagen-Diez den 08.12.23.

Kulturprisen i Levanger er en høythengende utmerkelse som årlig tildeles individer, lag, eller foreninger som skiller seg ut gjennom deres aktive bidrag i kultursammenheng. Sveinung Havik, med sin mangeårige innsats som frivillig kulturarbeider, representerer essensen av denne prisen. Han har vist et bemerkelsesverdig engasjement og systematisk arbeid over mange år, noe som har hatt en varig og positiv effekt på kulturlivet i Levanger. Haviks bidrag strekker seg langt utover hans rolle i Historielaget. Hans engasjement har manifestert seg i flere initiativer og prosjekter som har beriket den kulturelle arven og samfunnslivet i Levanger.

Dette inkluderer organisering av lokale kulturarrangementer, bevaring av historiske steder, samt å fremme kunnskap og interesse for lokalhistorie blant befolkningen. Denne utmerkelsen er ikke bare en anerkjennelse av Haviks innsats, men også en feiring av de verdier han representerer - dedikasjon, samfunnsengasjement og en lidenskap for kultur. Hans arbeid har ikke bare beriket kulturlivet i Levanger, men har også inspirert andre til å delta og bidra til samfunnet.

Nord-Trøndelag Historielag, sammen med hele Levanger-samfunnet, gratulerer Sveinung Havik hjertelig med Kulturprisen for 2023 og ser frem til å fortsette å støtte hans fremtidige initiativer som vil fortsette å berike lokalsamfunnet.

Foto. Trønderavisa, Runa Green.